Om deze slag te kunnen slaan hebben wij in ons gezamenlijke programma, onder andere, bewust gekozen voor wonen op de  Vista.  Jaren geleden is besloten om  toentertijd geen woningen te bouwen op die plek. De werkelijkheid van vandaag maakt dat nu wel nodig. En we kunnen nu zo mooi bouwen, natuur-inclusief, dat de kale velden zoals die er nu bij liggen, een veel mooiere en groenere uitstraling gaan krijgen...

Bovendien blijft er voldoende groen over in de naaste omgeving, denk aan de sportverenigingen, het Kikkerpad, het park rond de Ark, het stadspark en alle natuurgebieden rondom onze gemeente. In vijf minuten ben je altijd in de natuur.

We gaan natuurlijk in overleg met de buurt en zij kunnen bijvoorbeeld kiezen voor een wandelpad rondom en door het gebied. Maar denk ook aan groene daken, aan waterdoorlatende bestrating, aan verticale tuinen en veel groen ertussen. We willen altijd luisteren naar constructieve ideeën, maar gaan wel uit van bebouwing. Dat zijn we verplicht aan alle woningzoekenden.  Niemand vindt het leuk dat er voor of achter je huis gebouwd wordt, maar dat geldt ook voor het niet vinden van een woning of gedwongen inwonen bij je ouders.

Wij gaan graag met de mensen van de Participatiegroep in gesprek, de afspraak staat al, om onze ideeën toe te lichten.

Karin Rienstra , Groen Links Huizen
Margot Leeuwin, PvdA Huizen

Zie ook: https://www.nieuwsbladvoorhuizen.nl/nieuws/politiek/279236/participatiegroep-vista-vreest-bebouwing-openbaar-groen?fbclid=IwAR0iUO7Z893LJRSAik9LBtI94GZDdyhdUCRflFNdqdPpkmgTb-2QPX4Ay0U