De evaluatie van de dienstregeling van Connexxion, die de gemeenteraadsfractie van GroenLinks heeft gemaakt met steun van adviezen van reizigers, heeft effect gesorteerd. De door GroenLinks geformuleerde voorstellen om de huidige dienstregeling te verbeteren zijn door het Huizer college van B en W overgenomen. Ook kregen ze op 28 juni de unanieme steun van de raadscommissie ROW.

Samenvattend komt het voorstel neer op: · Wijziging van de route van lijn 107; · Terugkeer van lijn 135, tot december 2005 de snelste verbinding met Hilversum; · Terugkomst van een bus naar universiteitscentrum De Uithof in Utrecht in de ochtendspits; · Goede aansluiting van de bus op de treinen. Het college zal dit voorstel inbrengen in het openbaarvervoer-beraad van de provincie Noord-Holland. Eerder al heeft GroenLinks haar Evaluatierapport doen toekomen aan de provincie en Connexxion. Ook de statenfractie van GroenLinks zullen we ‘bewerken’. Meer informatie: Evert Landré, tel. 035 - 5254818