Karin Rienstra de huidige fractievoorzitter en sociaal ondernemer, is verkozen tot lijstrekker van GroenLinks en staat daarom op positie één. Karin is naast haar raadslidmaatschap zeer zichtbaar in de samenleving van Huizen als initiatiefnemer van Jude Catering en de recentelijk geopende ontmoetingsplek ‘Haven 5’. Op deze manier wil ze haar toegankelijkheid en  geleerde ervaring uit de laatste 4 jaar inzetten om de  ingeslagen weg te vervolgen.

Wie ook deze ervaring heeft is onze nummer 2 op de lijst Marian van den Berge . Marian is docent maatschappijleer en leerlingbegeleider, en verbonden aan het vakblad Maatschappij&Politiek. Marian is niet alleen een bevlogen en initiatiefrijke GroenLinkser, maar haar ervaring met de inzet voor ouderen en jongeren komen heel mooi van pas. Marian streeft er  in de komende vier jaar naar om jong en oud meer bij de politiek te betrekken. Daarnaast maakt ze zich sterk voor schone lucht in Huizen. Zo blijft onze dorp gezond en leefbaar voor iedereen en in het bijzonder voor nieuwe generatie. Haar collega’s noemen haar doortastend, optimistisch en diplomatiek. “Als ik ergens voor ga, doe ik dat met enthousiasme.”

Mohamed Amessas is op nummer 3 de eerste nieuwe binnenkomer. Mohamed is werkzaam in Amsterdam als leidinggevende bij PerMens voor de afdeling Activering & Werk; daarvoor werkte hij in het jongerenwerk in verschillende gemeenten. Mohamed heeft jarenlange ervaring als gemeenteraadslid en burgerraadslid in Gouda. Bij de laatste Tweede Kamerverkiezingen stond hij op de landelijke lijst van GroenLinks en werd door de kandidatencommissie toen getypeerd als ‘benaderbaar en gericht op samenwerking maar ook een persoon die er niet voor terugdeinst om scherp te zijn, als dat nodig is’.

Hij wordt gevolgd door Peter Korzelius op plek 4. Peter is uiterst deskundig op het gebied van financiën en wonen. Hij had een langjarige loopbaan in de volkshuisvesting en in het openbaar bestuur: onder andere als directeur-bestuurder van woningbouwcorporaties. Ook is Peter elf jaar lid geweest van het dagelijks bestuur van het waterschap Amstel, Gooi en Vecht. Daarnaast is hij in Huizen penningmeester van atletiekvereniging Zuidwal en ook al meer dan veertig jaar politiek actief. Vanaf 2018 is hij lid van de raadscommissie Algemeen Bestuur en Middelen.

Mohammed Mdaghri. Mohammed was eerder raadslid (2002-2010). Hij is werkzaam in het onderwijs (momenteel in Almere en voorheen in Huizen) en actief voor de landelijke onderwijsbond AOb. Zijn deskundigheid op het gebied van onderwijs en zijn bestuurlijke ervaring maken hem een waardevol raadscommissielid.

Mooie mix
Mark Veldhuis, secretaris van het bestuur van GroenLinks: “Als bestuur zijn we blij dat we een hele mooie mix hebben van kandidaten qua expertise en ervaring. Juist nu hebben we kandidaten nodig met ervaring, zodat we blijven bouwen aan het duurzame, sociale en inclusieve samenleving in Huizen waar iedereen kan meedoen.”

De leden van GroenLinks hebben dit besloten tijdens de algemene ledenvergadering op 25 november.

Hier is ons Teamvoorverandering

1 Karin Rienstra